dziasla

Jak zatrzymać krwawienie dziąseł w domu

Wstajemy każdego ranka, przygotowujemy sobie pyszne śniadanko – smażymy bekon i jajka, a do tego parzymy dzbanek kawy – a potem jesteśmy gotowi, aby rozpocząć kolejny piękny dzień. Jednakże, zanim całkowicie się obudzimy i wskoczymy w naszą dzienną rutynę, najpierw powinniśmy zadbać o higienę jamy ustnej!

Wielu z nas bardzo koncentruje się na tym, jaką żywność spożywamy i jakie napoje pijemy. Tylko że większość z nas nie zastanawia się nad jeszcze jednym kluczowym czynnikiem, mianowicie nad zdrowiem naszej jamy ustnej. Przypominamy sobie o tym dopiero podczas kolejnej pory posiłku.

Faktem jest, że dbanie o zdrowie jamy ustnej – i to nie tylko zębów, ale także dziąseł – jest istotną częścią utrzymania ogólnego stanu zdrowia. A jeżeli sprawy wewnątrz naszej buzi nie wyglądają zbyt dobrze, najwyższy czas coś z tym zrobić!

Na szczęście nowe badanie wykazało, że jest jedna cudowna witamina, która może powstrzymać opuchnięte, krwawiące dziąsła przed sianiem spustoszenia w naszym zdrowiu. A jest nią wojownicza witamina C.

Witamina C poprawia zdrowie dziąseł

Od dawna wiadomo, jak ważna jest dobra pielęgnacja jamy ustnej. Jednak dopiero niedawno naukowcy zdali sobie sprawę, że jej znaczenie wykracza daleko poza nasze usta.

W rzeczywistości to, co dzieje się z naszymi zębami i dziąsłami, okazuje się bardzo ściśle powiązane z wieloma innymi schorzeniami – w tym z krwawieniem do mózgu, które może prowadzić do udaru. Jednak, aby dotrzeć do źródła problemu, musimy przyjrzeć się temu, co może sabotować zdrowie jamy ustnej.

W wielu przypadkach winowajcą jest najczęściej niedobór witaminy C. Prawda jest taka, że niedobory witaminy C dotyczą więcej niż 1 do 20 osób. A jeśli ostatnio doświadczaliśmy opuchniętych, krwawiących dziąseł, być może nadszedł czas, aby sprawdzić spożycie tej wspaniałej witaminki.

Jak wprowadzić witaminę C do dziennej diety

Najlepszym sposobem na dodanie większej ilości witaminy C do diety jest spożywanie bogatych w nią pokarmów. Głównie są to takie pyszności jak:

  • Jarmuż
  • Papryka
  • Kiwi
  • Pomarańcza
  • Truskawka

A jeżeli nie możemy znaleźć smacznej żywności bogatej w witaminę C, zawsze możemy skorzystać z suplementu. Zaleca się przyjmowanie od 100 do 200 mg dziennie.

I jak zawsze, upewnijmy się, że myjemy i nitkujemy zęby po każdym posiłku.

A jeżeli chcesz wiedzieć, czy Twoja pasta do zębów wpływa na jelita, kliknij https://www.rynekfarmaceutyczny.pl/czy-nasza-pasta-do-zebow-negatywnie-wplywa-na-jelita/.